Honda VFR 1200 X

Globetrotter Pur Sang

Een motor die moeiteloos grote afstanden overbrugt, maar die daarnaast ook op de meest afgelegen bergwegen zijn mannetje staat. Dat is de Crosstourer.

Zoals de naam al suggereert is de Crosstourer een cross-over tussen een allroad en een sport-toermachine. Aan de ene kant biedt hij met zijn beresterke 1.237 cc V4-motor de opwindende rijeigenschappen van een sportieve toermachine, maar aan de andere kant biedt hij wel de rechte zitpositie, de wendbaarheid en de praktische eigenschappen van een avontuurlijke allroad, waarmee je zelfs met twee man en bagage probleemloos naar de meest afgelegen bestemmingen rijdt.

Standaard is de Crosstourer voorzien van een instelbaar traction control systeem, zelf uitschakelende richtingaanwijzers en uiteraard ABS.

Wat verandert er?
De speerpunt van Honda’s ‘X’ familie, de VFR1200X Crosstourer krijgt een verhoogd gebruiksgemak met een eenvoudig instelbaar windscherm, 12V aansluiting en drie niveaus in de S Mode op de DCT versie.
Een nieuw Special Edition kleur en het voldoen aan de EURO4 normen vervolledigen het pakket van aanpassingen.

 

Technische eigenschappen

  • Motorblok: Vloeistof gekoelde 1200cc 16 kleps V4 4-takt Unicam
  • Max. vermogen: 95 Kw/7.750 Min-1
  • Max. koppel: 126 Nm/6.500 Min-1
  • Gewicht: 275 Kg rijklaar
  • Kleuren: Rood/zwart, zilver & zwart
  • Prijs: € 17.399,-, € 17.758,- icl € 359,- rijklaarmaakkosten
  • Opties: Standaard Tractioncontrol & ABS. Meerprijs DCT € 1.000,-

Media