Honda's middelgewicht supersport pareltje keert terug naar Europa, gemaakt voor actie op de weg en op het circuit. Zijn 16V DOHC vier-in-lijn motor produceert 89kW (120 pk) bij 14.250 tpm en heeft een assist/slipperkoppeling en standaard quickshifter.
Throttle By Wire - afgeleid van de RC213V-S - en de toevoeging van een 6-assige IMU van Bosch zorgen voor 3 standaard rijmodi, plus twee aangepaste gebruikersmodi voor aanpassing van het motorvermogen, motorrem, Wheelie Control en HSTC-tractiecontrole op 9 niveaus.
Bochten-ABS en Rear Lift Control maken ook deel uit van het pakket. Het chassis bestaat uit een aluminium Twin Spar frame, aluminium achterbrug, Honda Electronic Steering Damper, 41mm Showa Big Piston USD voorvork en Unit Pro-Link Showa achterschokdemper.
Dubbele, radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen vooraan bedienen zwevende remschijven van 310 mm.
De agressieve styling is ontworpen om de beste aerodynamische prestaties in zijn klasse te leveren en bevat downforce genererende voorvleugeltjes.
Een TFT-kleurenscherm vervolledigt de specificaties. Een HRC Race Kit is ook een optie, maar alleen bedoeld voor gebruik op het circuit.
Net als alle motoren in Honda's supersportfamilie zal de 2024 CBR600RR leverbaar zijn in HRC Grand Prix Red HRC TriColour en Stealthy Matt Ballistic Black Metallic.