Een ultracompetente en multi-inzetbare motorfiets zonder franjes, geschikt voor een grote groep motorrijders.
Het bestaansrecht van de CB500X steunt op een eenvoudige formule: een vinnige, en gelauwerde tweecilinder met een pak koppel en punch onderin, die toch stevig in toeren kan gaan - gepaard met een chassis dat een uitermate comfortabele baanligging garandeert doorheen de stad en op de snelweg. Dat alles verpakt in een unieke, eigen adventure-stijl
Moeiteloos transformeert de CB500X van dagelijks woon-werkvervoer naar kilometervreter voor weekendtrips.
De lange veerweg absorbeert oneffenheden in de weg, een breed stuur zorgt voor goed beheersbare controle en de rechte rijpositie zorgt voor comfort én goede zichtbaarheid voor de rijder.
In 2016 volgde een eerste update met een grotere benzinetank, meer windbescherming en een groter windscherm.
Ook kwam er ledverlichting, een voorvork met instelbare veervoorspanning en een aanpasbaar remhendel.
De 2019-update zorgde voor een gesofisticeerde adventure-uitstraling, een krachtiger motorblok en enkele upgrades aan het chassis.
In 2022 maakte een hoogkwalitatieve Showa 41mm SFF-BP USD-vork z’n opwachting, evenals dubbele remschijven voor, een lichtgewicht swingarm en een opnieuw ontworpen voorwiel.
Voor 2024 is Honda's insteek voor deze motorfiets verbeterd, maar niet wezenlijk veranderd. De naam is echter wel nieuw.
De NX500 heeft een heel eigen identiteit, met een nieuwe, agressieve styling, hoogwaardige technologie en diverse andere upgrades, waardoor hij zeker de harten en hoofden van de Europese motorrijders in vervoering zal blijven brengen.
Grand Prix Red | Pearl Horizon White | Mat Gunpowder Black Metallic |
€ 8.849,- |